Cache-Control: no-cache, no-store, must-revalidate
Πολιτικη της Θρησκειας: Η Ιερουσαλήμ ως “μήλον της έριδος”.

Δευτέρα 13 Νοεμβρίου 2023

Η Ιερουσαλήμ ως “μήλον της έριδος”.

Η Ιερουσαλήμ ως “μήλον της έριδος”.



Η Ιερουσαλήμ ως “μήλον της έριδος”. Γιατί είναι ιερή για Εβραίους, Μουσουλμάνους και Χριστιανούς 

 Η Ιερουσαλήμ για τον Ιουδαϊσμό αποτελεί το πιο ιερό έδαφος, για το Ισλάμ εκεί βρίσκεται ο τρίτος ιερότερος ναός και για τον Χριστιανισμό στην ευρύτερη περιοχή της πόλης εκτυλίχθηκαν τα σημαντικότερα γεγονότα της ζωής του Ιησού. Για τους Εβραίους, τους Μουσουλμάνους και τους Χριστιανούς στην Ιερουσαλήμ έχουν συμβεί γεγονότα καθοριστικά για την πίστη τους. 
 
 
Ιουδαϊσμός και Ιεροσόλυμα 
 
 Η πόλη της Ιερουσαλήμ κατέχει εξέχουσα θέση στην Εβραϊκή Βίβλο. Σύμφωνα με την παράδοση, ο Αβραάμ που αποτελεί τον πρώτο Πατριάρχη του Ιουδαϊσμού, κόντεψε να θυσιάσει εκεί τον γιο του, Ισαάκ, στον Θεό. Ο Ιακώβ, εγγονός του Αβραάμ, σύμφωνα με το Βιβλίο του Δευτερονομίου, έμαθε ότι η Ιερουσαλήμ είναι «η τοποθεσία που θα επιλέξει ο Κύριος ο Θεός σου, από όλες τις φυλές, ως τόπο εγκαταστημένο στο όνομά Του». 
 
 Ο Δαβίδ είχε κάνει την πόλη κέντρο του βασιλείου του, ενώ αργότερα ο γιος του, Σολομών, έφτιαξε τον περίφημο ναό. Για τους Εβραίους, τεράστια σημασία έχει το Όρος του Ναού, το οποίο βρίσκεται σε έναν λόφο στην Ιερουσαλήμ 



Το Δυτικό Τείχος, γνωστό και ως Τείχος των Δακρύων, είναι το πιο ιερό μέρος όπου επιτρέπεται στους Εβραίους να προσεύχονται. Πηγή wikipedia


 Εκεί είχαν χτιστεί ο ναός του Σολομώντα, σύμφωνα με την εβραϊκή παράδοση, και ο Δεύτερος Ναός. Ό,τι απέμεινε από το τείχος που περίβαλε τον Δεύτερο Ναό στο Όρος, αποτελεί το λεγόμενο Δυτικό Τείχος, το ιερότερο μέρος για τον Ιουδαϊσμό. Είναι γνωστό και ως Τείχος των Δακρύων και ως Κοτέλ. 
 
 
Ισλάμ και Ιεροσόλυμα 
 
 
Το Όρος του Ναού δεν έχει ξεχωριστή σημασία μόνο για τους Εβραίους. Είναι ιδιαίτερα σεβαστό και από τους Μουσουλμάνους. Μετά τη Μέκκα και τη Μεδίνα, βρίσκεται στην τρίτη θέση με τους ιερότερους τόπους στο Ισλάμ. Όπως αναγράφεται στην ισλαμική διδασκαλία, εκεί συνέβη ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα της θρησκείας τους. 
 
Ενώ ο Μωάμεθ βρισκόταν στη Μέκκα, μεταφέρθηκε από ένα φτερωτό πλάσμα στην Ιερουσαλήμ. Στην μουσουλμανική θρησκεία είναι γνωστό ως το «Θαυματουργό νυχτερινό ταξίδι».
 


 Το τέμενος του Αλ-άκσα. Πηγη: Wikimediamtx Commons 


Το Όρος του Ναού, Χαράμ αλ-Σαρίφ κατά τους μουσουλμάνους ήταν το τελευταίο μέρος που επισκέφτηκε ο Μωάμεθ, πριν ανέβει στους ουρανούς. Η Ιερουσαλήμ αποτέλεσε την πρώτη κατεύθυνση προσευχής των πιστών του Ισλάμ, πριν καθιερωθεί η Μέκκα Στο Χαράμ αλ – Σαρίφ , μεταξύ άλλων έχoυν χτιστεί το Τέμενος Αλ – Άκσα και ο Θόλος του Βράχου, τα οποία έχουν ιδιαίτερη θρησκευτική σημασία για τους μουσουλμάνους.


 Το όρος του Ναού 


Χριστιανισμός και Ιεροσόλυμα 

 

Οι πιο κομβικές εξελίξεις για την πίστη του χριστιανισμού εκδηλώθηκαν στην Ιερουσαλήμ και στις γύρω περιοχές. Εκεί συνέβησαν τα κυριότερα γεγονότα της ζωής του Ιησού, από την έλευσή του στην πόλη μέχρι και την ανάστασή του. Στο σημείο, όπου σύμφωνα με την χριστιανική παράδοση σταυρώθηκε, ενταφιάστηκε και αναστήθηκε ο Χριστός, έχει χτιστεί η Εκκλησία του Πανάγιου Τάφου. 

 

Η Ιερουσαλήμ ως το «μήλον της Έριδος» των θρησκειών Η Ιερουσαλήμ σήμερα διεκδικείται από το Ισραήλ και την Παλαιστίνη, σε μια διαμάχη που κρατάει για τουλάχιστον 70 χρόνια. Ανά τους αιώνες, κατακτήθηκε από πιστούς διάφορων θρησκειών, οι οποίοι έλεγχαν μέρος της ή ολόκληρη της πόλη. 

 

Ο βασιλιάς Δαυίδ έλεγχε τους Εβραίους στην Ιερουσαλήμ περίπου το 1.000 π.Χ. H πόλη για δύο χιλιετίες άλλαζε «χέρια». Φτάνοντας στην περίοδο των σταυροφοριών, οι σταυροφόροι Χριστιανοί ήρθαν αντιμέτωποι με χριστιανικές και μουσουλμανικές φατρίες για τον έλεγχο της πόλης. 

 

Το 1517 την πήραν οι Οθωμανοί και το 1917 οι Βρετανοί, οι οποίοι αποχώρησαν από εκεί όταν άρχισε να γίνεται αντικείμενο σφοδρής διαμάχης μεταξύ των Αράβων και των Εβραίων. Τελικά, το 1947 ένα τμήμα της Ιερουσαλήμ έγινε εβραϊκό και το άλλο αραβικό, ενώ από το 1967 βρίσκεται υπό πλήρη Ισραηλινή κατοχή.

 

 

 

 

 

 

http://www.mixanitouxronou.gr/
 

 

 

theologos vasiliadis

 

 

 

 

 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου